Beslutsångest AB....

Jag har svårt med att fatta beslut. Det spelar ingen roll hur stora eller små saker det gäller. Det kan gälla vad man ska äta till middag, vad jag ska ha för färg på kläder jag ska köpa, åt vilket håll jag ska gå på promenad osv osv...

Så fort orden välj du uttalas i min närhet får jag ångest.... Det finns inget värre.  Och idag hände det mig igen.

Jag och Albin var på babymassage idag, och där fick man göra gipsavtryck. På bebisens händer och fötter. Först kom frågan om jag ville ha två händer, två fötter eller en av var.... Valde en av var, och då var jag tvungen att välja höger eller vänster eller en av var... Valde en av var. Sen fick jag välja om jag ville ha ram eller inte. Valde ram... Nu började det bli riktigt jpbbigt och svettigt. Men än så länge var det ganska lätt att välja, och jag kände inte att något val var fel... Men så kom sista frågan och då blev det knivigt.

Vill du kunna hänga upp den eller ställa den upp? (Ramen alltså)

Ställa den, svarar jag bestämt! Är tyst i ca tre sekunder sen säger jag; Eller hänga den, ehh eller?? Kan man göra båda....

Skrattet utbröt i rummet. Det lät tydligen kul.... Ha roligt åt min ångest bara...

Därefter ville alla ha en Linda.. dvs en som går att ställa OCH hänga...

Kommentarer
Postat av: Eliz

Haha...gissa om jag känner igen mig. Det är otroligt jobbigt...alla dessa val i livet...

2008-10-25 @ 20:05:57
Postat av: Teee

Ha ha känner också igen mig, vilket håll jag ska gå promenad, vilken glass som ska väljas, hamburgare, pizza, kläder. You name it!

2008-10-28 @ 20:09:28
URL: http://lifeofteee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0