Fåfänga.... eller dumsnål???

Idag har jag färgat mitt hår.. för femte gången! Denna tragiska historia tog sin början i tisdags. Då åkte jag glad i hågen till ICA Maxi och köpte två förpackningar blondering, silverblond. För min svägerska hade färgat och det blev jättesnyggt på henne.

Efter att ha levt med mitt hår i snart 30 år borde jag vid det här laget veta bättre.... Jag har nämligen ganska mycket röda pigment i mitt hår. Vilket gör den blonda färgen till något mellan orange och gult på mig. Men detta var ju silverblond. Efter första omgången var det orange. Men då var jag ännu lugn, för så blev det för svägerskan oxå, det var bara att ha i en till för då blidde det bra. Så jag hade i en till. Och det oranga försvann och ersattes av ljusgult med gult i botten.... Men det såg ganska ok ut.

Men inte blev jag nöjd inte, ville ha ännu blondare. Så igår, lördag, åker jag och köper ännu en blondering, denna gång inte silverblond. Men tänkte att det gör ju inget för jag har ju redan blekt det.... Har i färgen och det blir riktigt gult med oranga inslag. Ni vet samma färg som kiss när man druckit för lite typ.... Nice... Min bror och svägerska kommer och hälsar på och hennes lilla dotter (5 år) säger; du har gult hår!! Får sätta på keps och åka och köpa ännu en förpackning silverblond, och efter den blir håret ljusgult igen.

Så idag, söndag, inköper jag min femte förpackning hårfärg (silverblond) och är precis klar med den. Nu ser det inte så gult ut, men vissa partier ser lilatonade ut..... Detta kommer sluta med att jaf får raka av mig håret..

Så frågan är om jag inte hade tjänat på att gå till frisören och fått hjälp med en blekning.....

Kommentarer
Postat av: Teee

Hi hi borde åkt till frissan på en gång. Har ju samma problem med färgen så bleker aldrig själv numera. Livsfarligt att göra det!

2008-10-07 @ 19:21:24
URL: http://lifeofteee.blogg.se/
Postat av: pilla

Hihi.. Vännen då,du är så vacker ändå tom med gult hår hehe

2008-10-09 @ 10:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0